Aceasta listă de verificare va ajuta companiile mici și mijlocii care își desfășoară activitatea și în mediul online să se asigure că colectează și utilizează corect datele cu caracter personal ale persoanelor vizate.
Această listă se aplica informațiilor despre numele clienților și adresele de e-mail, sau înregistrările comenzilor. Se aplică de asemenea, informațiilor colectate prin folosirea unui ”modul cookie” pentru folosirea marketingului online.
Adoptarea masurilor impuse de GDPR vă oferă un avantaj competitiv deoarece oamenii vor avea încredere în dumneavoastră și vor fi dispuși sa va furnizeze informațiile de care aveți nevoie pentru a vă conduce afacerea cu succes.
- Luați în considerare care sunt informațiile necesare de care aveți nevoie pentru desfășurarea activității. Nu cereți clienților dumneavoastră să se înregistreze sau să furnizeze detalii personale, dacă nu aveți nevoie de ele.
- Atunci când colectați date cu caracter personal despre utilizatorii site-ului dumneavoastră, aceștia ar trebui să știe cine sunteți și ce veți face cu informațiile pe care le solicitați. Ar trebui să existe o explicație clară a acestui lucru pe site-ul dumneavoastră.
- Sunteți obligați să păstrați în siguranță informațiile despre clienți. Adresați-vă furnizorului de servicii IT pentru a vă oferi sfaturi cu privire la criptarea informațiilor și asigurați-vă că personalul cu acces la informații este instruit sa-l mențină în siguranță și să-l folosească în mod corespunzător.
- Dacă apelați la un subcontractant pentru a vă gestiona baza de date, asigurați-vă că există un contract scris care să le impună să aibă grijă de informațiile dumneavoastră în mod corespunzător, inclusiv păstrarea lor in siguranță.
Codul de practică online cu informații personale
- Dacă intenționați să utilizați informații despre clienți pentru a le trimite materiale de marketing, de exemplu, poștă electronică promoțională, să le oferiți o alegere clară în acest sens. Ar trebui să fiți conștienți de faptul că există reguli diferite. Regulile privind confidențialitatea și comunicațiile electronice din 2003 se pot aplica în funcție de metoda pe care o utilizați pentru a trimite marketingul.
- Site-ul dvs. ar putea afișa conținut furnizat de terțe părți, de exemplu anunțuri. Deși este posibil să nu fiți responsabil de acest conținut, clienții dvs. pot presupune că sunteți. Prin urmare, este o practică bună să acționați ca un singur punct de contact pentru conținutul afișat pe site-ul dvs. De exemplu, trebuie să aveți proceduri adecvate în cazul în care un client obiectează la un anumit anunț.
- Asigurați-vă că sunt colectate numai informațiile pe care le utilizați. Dacă nu mai aveți nevoie de anumite informații, nu le mai colectați și distrugeți-le în siguranță.
- Amintiți-vă că oamenii au dreptul de acces la informațiile pe care le dețineți despre ei. Asigurați-vă că angajații dvs. recunosc o "solicitare de acces la informații" și știu cum să se ocupe de aceasta.
- Încurajați-vă clienții să verifice informațiile pe care le dețineți, de exemplu, oferindu-le acces online la detaliile contului lor. Oferiți-le facilități pentru actualizarea și corectarea înregistrărilor în cazul în care acestea greșesc.
Pentru informații suplimentare privind colectarea și utilizarea datelor cu caracter personal online cât și pentru informații și sfaturi de bună practica privind protecția datelor în general ne puteți contacta telefonic sau prin email. Telefon: 0722 277360 Email: office@webspring-design.ro