?> Google a fost amendat cu 50 de milioane de euro de către Autoritatea Franceză de Reglementare pentru încălcarea GDPR ( CNIL)
Logo

Google a fost amendat cu 50 de milioane de euro de către Autoritatea Franceză de Reglementare pentru încălcarea GDPR ( CNIL)

blog-img

Autoritatea franceză pentru protecția datelor a amendat compania Google LLC în conformitate cu Regulamentul general pentru protecția datelor (GDPR), cu 50 de milioane de euro pentru lipsa transparenței, informarea inadecvată și lipsa unui consimțământ valabil privind anunțurile personalizate.

 

Pe 25 și 28 mai 2018 Comisia Națională pentru Protecția Datelor (CNIL) a primit 2 plângeri prin care se reproșa companiei Google că nu dispune de o bază legala valabilă pentru a procesa datele personale ale utilizatorilor serviciilor sale, în special în scopul personalizării anunțurilor.

 

În urma investigațiilor CNIL a observat doua tipuri de încălcare a Regulamentului, încălcarea obligațiilor de transparență și informare. Informațiile furnizate de Google nu sunt ușor accesibile utilizatorilor. Structura generală a informațiilor aleasă de societate nu permite respectarea Regulamentului. Informațiile esențiale, cum ar fi scopurile procesării datelor, perioadele de stocare a datelor sau categoriile de date personale utilizate pentru personalizarea anunțurilor, sunt prezentate excesiv în mai multe documente, cu butoane și link-uri pe care utilizatorul trebuie să facă click pentru a accesa informațiile complementare. Informațiile relevante sunt accesibile după mai multe etape, implicând uneori până la 5 sau 6 acțiuni. Dacă de exemplu utilizatorul dorește să aibă o informație completă cu privire la datele sale colectare în scopuri de personalizare sau pentru serviciul de urmărire geografică.

 

În plus, comisia a mai observat că unele informații nu sunt întotdeauna clare și complete.

Utilizatorii nu înțeleg pe deplin amploarea operațiunilor de procesare efectuate de Google. Scopul procesării este descris într-o manieră generică și vagă. Informațiile comunicate nu sunt suficient de clare, astfel încât utilizatorii să poată să înțeleagă că baza legală a operațiunilor de procesare a personalizării anunțurilor este consimțământul, și nu interesul legitim al companiei. De asemenea comisia a observat că informațiile privind perioada de păstrare a datelor nu sunt furnizate pentru unele date.

 

"Această primă amendă istorică ar trebui să servească drept un apel de trezire pentru editori și companii de tehnologie ca GDPR este real și este aici", a declarat Matt O'Neill, director general al The Media Trust. "

 

În conformitate cu GDPR, autoritățile de reglementare doresc ca utilizatorii să fie informați pentru ce trebuie să își dea acordul înainte de a decide dacă îl dau. Asta înseamnă ca un utilizator trebuie să facă o acțiune afirmativă clară pentru a arăta că acordă consimțământul, clasificat ca fiind ”lipsit de ambiguitate” în cadrul GDPR și care înseamnă că nu există casete pre-bifate.

În prezent versiunea Google este o casetă pre-bifată și pentru mai multe scopuri de operare, potrivit CNIL. Google și-a grupat serviciile și a cerut utilizatorilor să accepte acordul pentru tot. Conform cu GDPR, utilizatorii trebuie să își dea consimțământul pentru fiecare scop pe care compania intenționează să îl utilizeze, prin urmare acesta nu îndeplinește criteriile de ”consimțământ” specific necesar.

 

”Oamenii se așteaptă la standarde ridicate de transparență și control de la noi” a spus un purtător de cuvânt al Google. ”Suntem profund angajați să îndeplinim aceste așteptări și cerințele de consimțământ ale GDPR".

 

Aici puteți citi Deliberarea Sancțiunii din 21 ianuarie 2019 prin care se pronunță o sancțiune financiară împotriva companiei GOOGLE LLC :

https://www.legifrance.gouv.fr/affichCnil.do?oldAction=rechExpCnil&id=CNILTEXT000038032552&fastReqId=2103387945&fastPos=1